Saturday, February 12, 2011

Popular Resistance Committees in Gaza Congratulate the Egyptian People on Ousting Mubarak & Demand Army Protect New Freedoms

The Popular Resistance Committees (PRC), a religious-nationalist group in the Gaza Strip, issued a statement today congratulating the Egyptian people on ousting their former president, Hosni Mubarak, yesterday. The PRC asks the "great Egyptian army" to protect the people's new freedoms and calls on the Egyptians to form a government that recognizes the laws of God and implements justice.

The PRC and its armed wing, the al-Nasir Salah al-Din Brigades, are composed of former members of Fatah-affiliated militias and other groups in the Gaza Strip. Of all the religious-nationalist Palestinian groups in Gaza, the PRC is the closest in ideology to the area's small transnational jihadi-takfiri groups. In fact, several young Palestinians who have been killed by the Israeli military in the past year have been claimed by both the PRC's armed wing and one of the jihadi-takfiri groups.
______________________________

لجان المقاومة : و انتصرت إرادة الحياة و الحرية و سقط النظام المستبد ,,, هنيئا للشعب المصري

12 / 02 / 2011 -
03:38

قــــــاوم- خاص :


إعتبرت لجان المقاومة وجناحها العسكري ألوية الناصر صلاح الدين أن سقوط نظام مبارك الإستبدادي هو إنتصاراً للشعب المصري والأمة الإسلامية بسقوط رمز أخر من رموز الإستبداد والتجبر .


وتقدمت لجان المقاومة بالتهنئة والتبريكات للشعب المصري والأمة بإسقاط نظام مبارك هذا النصر الذي توج بدماء و عطاء و صمود جدير بشعب يعرف معنى الحرية و الكرامة إرادة الحياة و النزوع إلى الحرية لابد لها أن تنتصر و تبقى طالما أن هناك سواعد تدرك أن الصمت و الخنوع أمام الاستبداد هو الموت و الاندثار .


وطالبت لجان المقاومة جيش مصر العظيم أن يعمل على حماية هذا الإنجاز التاريخي و عدم السماح لأي كان العبث بهذا النصرالكبير والحفاظ على إرادة الشعب الذي أسقط كافة الرهانات وانتفض و أسقط نظاما ظالما مستبدا اعتاد على ممارسة القمع و الاستئثار بخيرات البلاد .

كما دعت لجان المقاومة كافة الأحرار في مصر الحرة الذين أسقطوا نظام مبارك العمل و بشكل فوري على رفع الحصار الظالم والجائر عن قطاع غزة .

وتوجهت لجان المقاومة للشعب الشقيق في مصر بالدعوة لتشكيل حكومة تحكم بشرع الله وتفتح صفحة من التسامح و تطوي صفحة أحقاد الماضي منعا للفتنة ومن اجل أن يستعيد الشعب المصري ذاكرة المجد ليضع قدمه على بداية الدرب للعودة بمصر إلى مكانتها و ريادتها في حمل اللواء و الدفاع عن الأمة .

No comments: