Thursday, April 8, 2010

Sadr Movement Leader Qusay al-Suhayl says Recent Attacks in Baghdad Meant to Be "Political Blackmail"

Qusay al-Suhail, a leader of Tayyar al-Sadr (Sadr Movement), has called recent attacks in Baghdad an attempt at "political blackmail" as Iraq's major political factions seek to come to an agreement at forming a new coalition government. Below is a report from a Sadr Movement news agency, Al-'Amarah. The movement's political committee also issued a statement condemning the attacks and delivering condolences to the victims and their families.
__________________________

قيادي في التيار الصدري: تفجيرات بغداد الاخيرة هدفها ابتزاز السياسيين

April 6, 2010

قال القيادي في التيار الصدري قصي السهيل أن التصعيد الامني الواضح في مثل هذه الأوقات هو ابتزاز وضغط على السياسيين من أجل الاستجابة لمطالب البعض والتنازل عن بعض الأمور وهو متوقع من أجل الحصول على مناصب سيادية .

وأوضح في تصريح وزعته الهيئة الإعلامية العليا لمكتب الصدر وتلقت ( وكالة انباء الاعلام العراقي/ واع) نسخة منه ان "سلسلة التفجيرات والأحداث الأمنية الأخيرة تهدف إلى ابتزاز وإحداث ضغط على السياسيين من أجل الاستجابة لمطالب البعض والتنازل عن أمور للحصول على مناصب سيادية .

وأكد السهيل" أن عملية تشكيل الحكومة ستكون صعبة لأن الأمور غير واضحة وهناك تعقيد كبير وخصوصاً إذا كانت حكومة وحدة وطنية، والعملية معقدة ويدخل فيها التوافق السياسي .

No comments: